duminică, 8 ianuarie 2012

CELE MAI FRUMOASE RUGACIUNI

Iisuse,Fiul lui Dumnezeu,Mantuitorul si Innoitorul lumii invechite de rautatea pacatului!
Innoieste-ma pe mine cu harul Duhului Tau Facator de viata.
Da-mi minte ca sa pricep puterea mantuitoarei Tale veniri.
Da-mi inima ca sa Te iubesc pe Tine,Iubirea cea Vesnica,Mangaierea si Bucuria Sfintilor.
Da-mi ochi ca sa vad neicetat patimile Tale.
Da-mi urechi ca sa aud sfantul Tau cuvant.
Da-mi gura ca sa graiesc cele placute Tie, de folos mie si aproapelui.
Da-mi picioare ca sa umblu pe cararea poruncilor Tale, si ia de la mine,
rogu-ma , tot ce-i al meu, daruieste-mi ceea ce-i al Tau; ia cele vechi si da-mi numai cele noi,
ca Tu esti Cel ce faci toate si fara Tine nimic nu putem face, ca binecuvantat esti in veci.Amin.

                HRISTOS CHEAMA LA SINE SUFLETUL PACATOS

De ce M-ai parasit, omule?
De ce Mi-ai intors spatele Mie, Celui Iubit?
De ce te-ai lipit din nou de vrajmasul Meu?
Adu-ti aminte ca pentru tine M-am pogorat din cer.
Adu-ti aminte ca pentru tine M-am facut trup.
Adu-ti aminte ca pentru tine M-am nascut din Fecioara.
Adu-ti aminte ca pentru tine am fost Prunc.
Adu-ti aminte ca pentru tine M-am smerit.
Adu-ti aminte ca pentru tine am saracit.
Adu-ti aminte ca pentru tine am vietuit pe pamant.
Adu-ti aminte ca pentru tine am rabdat prigoana.
Adu-ti aminte ca pentru tine am primit vorbire de rau, defaimare,batjocura,necinstire,rani,scuipari,palmuiri,patimiri de ocara,silnice.
Adu-ti aminte ca pentru tine cu cei fara de lege am fost socotit(Lc.22,37)
Adu-ti aminte ca pentru tine am murit cu moarte de  ocara.
Adu-ti aminte ca pentru tine am fost ingropat.
M-am pogorat din cer , ca sa te inalt pe tine la cer.
M-am smerit, ca sa te inalt.
Am saracit, ca sa te imbogatesc.
Am primit necinstire, ca sa te proslavesc.
Am fost ranit, ca sa te vindec.
Am murit, ca sa iti dau viata.
Tu ai pacatuit,iar Eu am luat pacatul asupra Mea.
Tu esti vinovat , iar Eu am primit pedeapsa.
Tu esti dator, iar Eu am platit datoria ta.
Tu ai fost osandit la moarte, iar Eu am murit pentru tine.
La aceasta m-au manat insa dragostea Mea,milostivirea Mea.Nu am putut rabda ca tu sa patimesti in felul acesta.
Oare nesocotesti dragostea Mea?
In loc de dragoste, Imi platesti cu ura.
In loc sa Ma iubesti pe Mine, iubesti pacatul.
In loc sa Imi slujesti Mie , tu slujesti patimilor.
Dar ce ai gasit tu in Mine care sa fie vrednic de dezgust?
De ce nu vrei sa vii la Mine?
Vrei bunatati?Toate bunatatile la Mine sunt.
Vrei fericire? Toata fericirea la Mine este.
Vrei frumusete? Cine e mai frumos ca Mine?
Vrei noblete? Cine este mai nobil decat Fiul lui Dumnezeu si al Fecioarei?
Inaltime vrei? Cine e mai inalt decat Imparatul cerurilor?
Slava vrei? Cine e mai proslavit decat Mine?
Bogatie vrei? Toata bogatia la Mine este.
Intelepciune vrei? Eu sunt Intelepciunea lui Dumnezeu.
Prietenie vrei? Cine este mai vrednic de dragoste si cine are mai multa dragoste decat Mine,
Care Mi-am pus sufletul pentru toti?
Ajutor cauti? Cine va ajuta, afara de Mine?
Doctori cauti? Cine va vindeca afara de Mine?
Veselie cauti? Cine va veseli , afara de Mine?
Mangaiere in intristare cauti?Cine va mangaia, afara de Mine?
Tihna cauti ? La Mine vei dobandi tihna pentru sufletul tau.
Pace cauti? Eu sunt pacea sufletului.
Viata cauti? La Mine este izvorul vietii.
Lumina cauti ? Eu sunt Lumina lumii.
Adevar cauti? Eu sunt Adevarul.
Calea cauti? Eu sunt Calea.
Calauza spre Cer cauti? Eu sunt calauza cea credincioasa.
Asadar, de ce nu vrei sa vii la Mine ?
Nu indraznesti sa te apropii? Dar  de cine e mai lesne sa te apropii?
Te sfiesti sa ceri ? Dar cine a cerut vreodata cu credinta si nu i-am dat?
Pacatele nu te lasa ? Eu pentru pacatosi am murit.
Te tulbura multimea gresalelor?
Milostivirea Mea este si mai multa.
Veniti la Mine, toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi.


                    SUSPINARILE SUFLETULUI PACATOS CATRE HRISTOS,
                                              FIUL LUI DUMNEZEU

Scoate din temnita sufletul meu, ca sa se marturiseasca numelui Tau.
Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma!
Trage-ma , ca sa vin la Tine.
In temnita sunt inchis, Doamne, si intunericul ma inconjoara;legat sunt cu multe lanturi de fier, si nu am parte de usurare.Rupe legaturile mele, ca sa fiu slobod. Destrama intunericul, ca sa vad lumina Ta.
Scoate-ma din temnita, ca sa vin la Tine.
Da-mi urechi ca sa Te aud.Da-mi ochi ca sa te vad.Da-mi gust ca sa Te gust.Da-mi miros ca sa simt buna Ta mireasma. Da-mi picioare ca sa vin la Tine.Da-mi gura ca sa vorbesc despre Tine.
Da-mi inima ca sa ma tem de Tine si sa Te iubesc.
Povatuieste-ma ,Doamne, pe calea Ta, si voi umbla intru adevarul Tau ( Ps.85,10),
ca Tu esti Calea si Adevarul si Viata (In 14,6).
Ia de la mine ceea ce e al meu si da-mi vointa de a face buna voia Ta.
Ia ceea ce este vechi si da-mi ceea ce este nou.
Ia-mi inima de piatra si da-mi inima de carne ( v.Iez.11,19), care sa Te iubeasca, sa Te cinsteasca, sa te urmeze.
Da-mi ochi ca sa vad dragostea Ta.
Da-mi ochi ca sa vad smerenia Ta si sa urmez ei.
Da-mi ochi ca sa vad blandetea si rabdarea Ta si sa urmez ei.
Spune un cuvant, si totul se va implini , caci cuvantul Tau este fapta.
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! (Mc.9,24)
Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma!
Fii sufletului meu mancare si bautara.
Fii izvor sufletului meu insetat.
Fii lumina sufletului meu intunecat.
Fii mangaiere in necazul meu.
Fii veselie in mahnirea mea.
Fii izbavire impotriva robirii mele.
Fii pace si tihna impotriva relei mele constiinte.
Fii intelepciune impotriva nebuniei mele.
Fii mijlocitor impotriva celor ce ma clevetesc.
Fii indreptatire impotriva pacatelor mele.
Fii sfintire impotriva necuratiei mele.
Fii biruinta impotriva neprietenilor mei.
Fii pavaza impotriva prigonitorilor mei.
Fii mijlocitor pentru mine impotriva maniei lui Dumnezeu.
Fii jertfa pentru pacatele mele.
Fii intarire in slabiciunea mea.
Fii viata impotriva mortii mele .
Fii sfat impotriva nedumeririi mele.
Fii putere impotriva neputintei mele.
Fii pentru mine, orfanul, Parinte vesnic.
Fii judecator impotriva celor ce ma necajesc.
Fii imparat impotriva imparatiei diavolesti.
Fii calauza in calea mea.
Fii aparator in ceasul mortii mele.
Fii acoperitor dupa moartea mea.
Fii viata vesnica dupa invierea mea.
Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma!
Da slava numelui Tau,iar mie mantuirea cea vesnica.
Nu noua, Doamne, nu noua, ci numelui Tau se cuvine slava.Amin!

    Doamne, daca voiesti, poti sa ma curatesti ( leprosul catre Hristos)
Hristos: Voiesc, curateste-te - si indata s-a curatit lepra lui(Mt.8,2-3)
   Doamne , sluga mea zace in casa, slabanog, chinuindu-se cumplit( sutasul din Capernaum catre Hristos).
Iisus catre el: venind, il voi vindeca- dar sutasul , raspunzand I-a zis: Doamne, nu sunt vrednic sa intri sub acoperisul meu, ci numai zi cu cuvantul si se va vindeca sluga mea.
Hristos: mergi, fie tie dupa credinta ta! ( Mt.8,6,8,13)
    Doamne, mantuieste-ne , ca pierim! (ucenicii ce patimeau pe mare catre Hristos).Atunci, sculandu-Se, a certat vanturile si marea si s-a facut liniste deplina(Mt.8,25-26).
    Indrazneste, fiule, iertate sunt pacatele tale! (Hristos catre slabanogul care zacea pe pat).Scoala-te,ia patul tau si mergi la casa ta-si sculandu-se, s-a dus la casa sa ( Mt.9,2,6-7)
   Nu cei sanatosi au trebuita de doctor, ci cei bolnavi. Mergand, invatati ce inseamna:,,Mila voiesc, iar nu jertfa'', ca n-am venit sa chem pe cei drepti, ci pe cei pacatosi la pocainta (Os.6;Mt.9,12-13).
   Iar Iisus, intorcandu-Se si vazand-o, i-a zis: ,, Indrazneste, fiica, credinta ta te-a mantuit! - si s-a tamaduit femeia din ceasul acela (Hristos catre femeia cu curgere de sange ce s-a atins de marginea hainei Lui ) (Mt.9,22).
   Miluieste-ne , Iisuse , fiul lui David! ( cei doi orbi catre Hristos)
Hristos catre ei: dupa credinta voastra sa fie voua! - si s-au deschis ochi lor ( Mt.9,27,29-30).
   Vazand vantul puternic (Apostolul Petru, care umbla pe ape), s-a temut si, incepand sa se scufunde, a strigat,zicand: ,, Doamne, scapa-ne !''  Iisus, intinzand indata mana, l-a apucat si a zis:,,Putin credinciosule , pentru ce te indoiesti?''(Mt.14,30-31).
   Si iata, o femeie cananeanca, din tinuturile acelea iesind(ale Tirului si Sidonului) , striga :
,, Miluieste-ma , Doamne, Fiul lui David! Fiica mea este rau chinuita de drac.'' si asa mai departe.
Iar ea, venind, s-a inchinat Lui, zicand :,, Doamne, ajuta-ma!''... Ea a zis: ,, Da , Doamne, insa si cainii mananca din faramiturile care cad de la masa stapanilor lor.'' Atunci, raspunzand, Iisus a zis : 
,, O, femeie, mare este credinta ta; fie tie precum voiesti''(Mt.15,22,25,27-28)
Miluieste-ma, Doamne, Fiul lui Dumnezeu : sufletul meu rau este chinuit de drac.Doamne, ajuta-ma!
Da-mi sa ma satur si eu ,ca un caine,din farimiturile care cad de la masa robilor Tai.
   Miluieste-ne pe noi, Doamne, Fiul lui David! ( cei doi orbi catre Hristos). Dar multimea ii certa sa taca; ei insa si mai tare strigau, zicand:,,Miluieste-ne, pe noi, Doamne,Fiul lui David!''...
Si facandu-I-se mila, Iisus S-a atins de ochii lor, si indata au vazut si au urmat Lui(Mt.20,30-31,
33-34) .
   Miluieste-ma, Doamne, Fiul lui Dumnezeu! Milostiveste-ma, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu! Sa se deschida ochii mei, ca sa vad lumina Ta si sa urmez TIE.
   Iisus i-a zis ( tatalui al carui fiu se indracea): ,, Daca poti crede,toate sunt cu putinta celui ce crede".
Si indata strigand tatal copilului, a zis cu lacrimi: ,, Cred, Doamne! Ajuta necredintei mele! " Iar Iisus, vazand ca multimea da navala, a certat duhul cel necurat, zicandu-i: ,, Duh mut si surd, Eu iti poruncesc: Iesi din el si sa nu mai intri in el!'' (Mc.9,23-25).
   Invatatorule Bune, Fiul lui Dumnezeu! Am adus la Tine sufletul meu,care are drac. Cred, ajuta necredintei mele; porunceste-i sa iasa si sa nu mai intre, ca toate Tie Ti se supun.
   Vazand-o Domnul, I s-a facut mila de ea si i-a zis: ,, Nu plange ! '' Si apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit.Si a zis: ,, Tinere , tie iti zic, scoala-te! '' Si s-a ridicat mortul si a inceput sa vorbeasca ( despre vaduva din cetatea Nain si despre fiul ei)(Lc.7,13-15).
   De aceea iti zic: ,, Iertate sunt pacatele ei cele multe, caci mult a iubit. Iar cui se iarta putin, putin iubeste." Si i-a zis ei: ,, Iertate iti sunt pacatele !''(Lc.7,47-48).
   Pe care i-a hotarat mai inainte, pe acestia i-a si chemat; si pe care i-a chemat , pe acestia i-a si indreptat; iar pe care i-a indreptat, pe acestia i-a si proslavit ( Rom.8,30)
   Indreptati fiind din credinta, avem pace cu Dumnezeu, prin Domnul nostru Iisus Hristos(Rom.5,1).
   Credinta fara fapte moarta este(Iac.2,26).
   Avand credinta si cuget bun, pe care unii, lepadandu-le, au cazut din credinta (ITim.1,19).
   Ei spun ca Il cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele lor se leapada de El(Tit 1,16).
   In Hristos Iisus nici taierea imprejur nu poate ceva, nici netaierea imprejur , ci credinta care este lucratoare prin IUBIRE ( Gal.5,6).
   Laud milostivirea TA, Iubitorule de oameni, si ma inchin bogatiei milostivirii Tale,Stapane, ca vrand sa mantuiesti zidirea Ta, moarte ai purtat,Milostive.Pentru patimile Tale, miluieste-ne pe noi.
  
                         MARTURISIRE SI MULTUMIRE LUI HRISTOS,
                                        FIUL LUI DUMNEZEU,
                                       MANTUITORUL LUMII



       CE VOI RASPLATI DOMNULUI PENTRU TOATE CATE MI-A DAT MIE ?(Ps.115,3).

   Intrucat ai venit in lume , Mantuitorul nostru, pentru toti, si pentru mine ai venit, fiindca si eu sunt unul din acesti toti ; intrucat ai venit in lume sa-i mantuiesti pe cei pacatosi, si pentru mine ai venit, fiindca si eu sunt unul din pacatosi; intrucat ai venit sa-l cauti si sa-l mantuiesti pe cel pierdut, inseamna ca si pentru mine ai venit, fiindca si eu sunt unul din cei pierduti.
   O, DUMNEZEUL MEU, DOAMNE AL MEU si FACATORUL MEU! Ar fi trebuit sa vin la Tine ca un calcator al legii Tale, si sa cad,si sa ma arunc inaintea Ta, si cu smerenie sa cer iertare de la Tine, si sa Te rog,si sa caut la Tine mila. Iata insa ca TU INSUTI ai venit la mine - la mine, robul Tau ticalos si de nici o traba. A venit DOMNUL MEU la mine, la apostatul si vrajmasul Sau; a venit STAPANUL MEU si m-a cercetat cu iubirea Sa de oamnei.
   Asculta, suflete al meu,si ia seama: Dumnezeu a venit la noi,Domnul nostru ne-a cercetat.Pentru mine S-a nascut din Fecioara-Maica,Cela ce S-a nascut din TATAL mai inainte de veci.Pentru mine a fost infasat cu scutece Cel ce acopera cerul cu norii si Se imbraca cu lumina ca si cu o haina.Pentru mine a fost pus in ieslea saraca Cel ce are cerul ca tron si pamantul ca asternut picioarelor Sale. Pentru mine S-a hranit cu lapte de Maica CEL ce da hrana la tot trupul. Pentru mine a fost purtat in brate de maica CEL ce sade pe heruvimi si tine toata faptura.Pentru mine a fost taiat imprejur, dupa Lege,Facatorul Legii. Pentru mine TU,Cel Nevazut, Te-ai aratat si cu oamenii ai vietuit, Dumnezeul meu. Dumnezeul meu S-a asemanat mie, omului, pentru mine si Cuvantul S-a facut trup, si Domnul meu, Domnul slavei, a luat chip de rob pentru mine,si pe pamant a vietuit,si a umblat pe pamant Imparatul cerurilor. S-a ostenit, a facut minuni, cu oamenii a petrecut si a stat de vorba, ca unul dintre robi, Domnul tuturor. A flamanzit si a insetat Cel ce hraneste si adapa tot trupul, a plans Cela ce sterge toata lacrima, S-a indurerat si S-a intristat Mangaietorul tuturor , cu pacatosii a umblat Cela ce Singur e Sfant si Drept, a ostenit Cel Atotputernic, n-a avut unde Sa-si plece capul CELA ce locuieste intru lumina neapropiata.Sarac a fost Datatorul a toata bogatia. Din cetate in cetate si din loc in loc S-a mutat CEL ce pretutindenea este si toate le plineste.Si asa, treizeci si trei de ani si mai bine a vietuit si S-a ostenit pe pamant pentru mine, robul Sau, Fiul lui Dumnezeu, fara a se desparti de sanurile Tatalui. Dar ce ai vazut in mine care sa fie vrednic de ochii Tai, de ai venit in aceasta vale a plangerii sa ma cauti?
   Pastorii cauta oile ratacite, dar spre folosul lor cauta. Oamenii isi cauta bunurile pierdute, insa castig pentru sine cauta; pleaca in tari straine,insa doar ca sa agoniseasca. Imparatii rascumpara robi, dar cu argint si aur, prin trimisi si, in cea mai mare parte, pentru ei insisi. TU insa ce ai gasit in mine, STAPANUL MEU, ce folos, ce castig si ce lucru bun,atunci cand ai venit la mine ca sa ma afli ? Insusi Imparatul cerului si pamantului , nu prin trimisi, Insusi Domnul a venit sa-l afle pe robul Sau si sa il rascumpere - sa il rascumpere nu cu argint si aur, ci cu Scump Sangele Sau! Nimic nu era de vazut in mine , afara de stricaciune, neputinta, ticalosie, neascultare si vrajmasie fata de TINE !
   Mare lucru ar fi fost si cand ai fi venit sa ma cauti daca as fi pierit fara voia mea, fiind rapit de la Tine si robit de vrajmasul meu in chip silnic - dar iata ce lucru de neinteles : sunt apostat de bunavoie , apostat si vrajmas al Tau! Ma rusinez pana si sa vorbesc de asta, insa acesta e adevarul: m-am departat de Tine si am plecat singur dupa vrajmasul Tau. Am intrat in sfat cu el si am vrut sa rapesc cinstea Ta cea dumnezeiasca. Dumnezeu am voit sa fiu eu , zidirea Ta, nefiind multumit cu aceea ca m-ai cinstit, mai mult decat pe celelalte fapturi ale Tale - cu suflet intelegator si cu chipul Tau cel dumnezeiesc m-ai cinstit pe mine . Putina mi s-a parut aceasta cinste atat de mare. Dumnezeu am voit sa fiu, si astfel Te-am necinstit pe Tine, Cela ce m-ai cinstit,Stapanul meu .Foarte am jignit si am maniat nesfarsita marirea Ta, si ca un vrajmas al Tau m-am facut. Iata acum sunt inaintea Ta eu, de dragul caruia ai venit!
   Si totusi, fara sa afli nimic in mine, doar pentru mantuirea mea si folosul meu , ai venit sa ma cauti. Nenorocirea mea si pierzarea mea au fost pentru Tine pierdere, iar mantuirea mea a fost pentru Tine castig. Tu ai socotit a fi paguba pentru tine faptul ca am pierit, iar mantuirea si fericirea mea le-ai socotit drept agonisita.Nu a rabdat bunatatea TA sa ma vada in pierzare, si Te-a induplecat pe Tine,Nebiruitul,sa Te pogori la mine si sa ma afli: nici sol, nici inger, ci  INSUTI, DOAMNE, ai venit la mine,fiindca eu nu am fost in stare sa vin la TINE. A trebuit sa iasa pastorul,sa se osteneasca si sa caute oaia cea ratacita in munti.
   M-ai cercetat cu iubirea Ta de oameni, Doamne al meu!
   M-ai cautat fara vreun castig, Pastorul meu!
   M-ai iubit fara sa ai folos, Dumnezeul meu!
   Fiindca aceasta e iubirea adevarata : sa iubesti fara vreun castig si sa faci bine fara sa tragi nadejde in rasplatire.
   Tu m-ai iubit atat de mult, incat ai venit sa ma mantuiesti neurmarind castig.
   Cat de mari sunt bunatatea si iubirea Ta de oameni, Fiule al lui Dumnezeu si Fiule al Pururea-Fecioarei!
   Cat de fericiti suntem, ca pentru noi , oamenii cei saraci si ticalosi,  Domnul si Imparatul nostru a venit si a vietuit impreuna cu noi!
   Dumnezeu S-a facut asemenea oamenilor si a venit la noi pentru noi!
   Fericit este pantecele care Te-a purtat si sanii la care ai supt, Fiule al lui Dumnezeu!
   Fericite sunt scutecele cu care ai fost infasat!
   Fericita este ieslea in care ai fost pus!
   Fericite sunt mainile ce L-au purtat pe Pruncul Care este Cel mai inainte de veci Dumnezeul nostru!
   Fericite sunt hainele cu care S-a imbracat Dumnezeu intrupat,Cela ce se imbraca cu lumina ca si cu o haina!
   Fericiti sunt ochii ce Te-au vazut,si urchile ce Te-au auzit, si mainile ce Te-au pipait,Cuvinte Viu si Datator de viata! 
   Fericita este vremea in care Tu , Imparatul Ceresc, Te-ai aratat pe pamant!
   Dar cu mult mai fericiti sunt cei ce Te vad nu umbland pe pamant, ci sezand de-a drepata Tatalui , Iisus - credinciosii Tai, care, fara a Te fi vazut, cred si se bucura cu bucurie negraita si preaslavita.
   Invredniceste-ma acum sa Te vad cu credinta si sa Te cinstesc cu dragoste, iar dincolo sa Te vad fata catre fata!

























































Niciun comentariu: