luni, 26 decembrie 2011

NAŞTEREA CEA DUPĂ TRUP A DOMNULUI ŞI MÂNTUITORULUI NOSTRU

            Naşterea Ta, Hristoase, Dumnezeul nostru, răsărit-a lumii lumina cunoştinţei ; că întru dânsa cei ce slujeau stelelor de la stea s-au învăţat să se închine Ţie, Soarelui dreptăţii, şi să Te cunoască pe Tine, Răsăritul cel de sus, Doamne, slavă Ţie!
             Fecioara, astăzi , pe Cel mai presus de fiinţă naşte şi pământul peştera,Celui neapropiat, aduce,Îngerii cu păstorii slavoslovesc şi magii cu steaua călătoresc.Că pentru noi S-a născut Prunc Tânăr,Dumnezeu cel mai înainte de veci.
              Cel ce mai înainte de luceafăr S-a născut din Tatăl fără de maică, astăzi pe pământ S-a întrupat din tine, fără tată. Pentru aceasta, steaua binevesteşte magilor ; iar Îngerii cu păstorii laudă naşterea ta cea mai presus de fire, ceea ce eşti plină de har.

                                                     DE SFÂNTA NAŞTERE
                                O, Soare al Dreptaţii                     Tu, Cel născut cu trupul,
                                Arată-mi raza Ta                           Ca om,la Betleem,
                                Şi dintru nesimţire,                         Călăuzeşte-mi paşii
                                Ridică viaţa mea!                           Spre veşnicul Eden!
                      
                                 Înviorează, Doamne,                     Învaţă-mă să caut
                                 Pe cel slăbănogit,                          Spre veşnicul senin,
                                 Uitând fărădelegea                        La care nu-i durere,
                                 Celui ce Ţi-a greşit!                      Nici scârbă, nici suspin!

                                 Ridică-mi, Doamne , gândul          Cu dragoste cerească
                                 Din veacul trecător                        Aprinde-mă mereu,
                                 Şi-mi potoleşte vântul,                   Stăpâne Milostive
                                 Scoţându-mă din nor!                    Şi Dumnezeul meu!
                                                            Pe Tronul Sfintei Slave
                                                            Cu trupul azi şezând,
                                                            Arată,Doamne, milă
                                                            Spre cei de pe pământ !
                                SFÂNTUL IOAN IACOB ROMÂNUL-HOZEVITUL

Niciun comentariu: